Handelsbetingelser hos Rows

Generelle oplysninger

Rows
Tokkerodparken 42
5462 Morud
CVR nr.: 40258787
Telefon: 26778255
E-mail: info@rows.dk

Velkommen hos Rows

Når du handler på rows.dk, skal du acceptere nedenstående handelsbetingelser for at gennemføre dit køb. Derfor anbefaler vi, at du læser handelsbetingelserne grundigt igennem.

Bestilling:

Når du bestiller hos Rows modtager du automatiske en ordrebekræftelse pr. e-mail. Vi anbefaler at du læser vores handelsbetingelser før du foretager et køb hos Rows – Hvis du mod forventning ikke har modtaget en ordrebekræftelse fra Rows bedes du tjekke din spam, eller kontakte os, da vi altid automatisk sender en ordrebekræftelse, når der er foretaget et køb.

Vi tager forbehold for trykfejl og udsolgte varer.

Priser:

Hos Rows tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os retten til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte eller udgåede varer, fejl på varer, tastefejl, moms og afgiftsændringer samt force majeure (uventede/ekstraordinære situationer). Vi gør opmærksom på, at teknikken nogen gange kan svigte, og dermed forårsage uventede fejl så du potentielt ikke kan få opfyldt din bestilling. Hvis dette skulle ske, får du besked hurtigst muligt via e-mail. 

Prisfejl 

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betaling:

Rows modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen pakkes og afsendes. Alle beløb er i DKK (danske kroner) og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering:

Rows benytter GLS som fragtselskab.

Vi tilbyder gratis fragt på køb over kr. 499,- som leveres til en pakkeshop i Danmark. 
Vores standard levering koster kr. 39,- uden omdeling.                                                  
Hjemmelevering koster altid kr. 65,- VIGTIGT: At du er hjemme, når pakken leveres. Ellers kan du risikere, at din pakke ender i en pakkeshop nær dig. 

Rows tilstræber at afsende ordrer afgivet inden kl. 14 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

For forsendelse til øvrige lande kontakt os via: info@rows.dk

OBS: Hvis der ikke er plads i den valgte pakkeshop, bliver pakken flyttet til nærmeste ledige udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da vores kundeservice. 

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter afsendelse. Varer købt fredag efter kl. 14.00, lørdag og søndag bliver afsendt den efterfølgende mandag. 

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Vi bestræber os altid på at levere som bestilt. I tilfælde af fejl, kontakt os venligst på mail: info@rows.dk

Retur:

Du kan sende dit køb tilbage til os indenfor 14 dage efter modtagelse. Vi betaler pengene retur, for de varer du returnerer hvis de overholder vores returbetingelser.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Betingelser for returvarer

Pakken må ikke sendes retur uden omdeling/til pakkeshop eller lignende. Varerne må ikke have tegn på slid, dufte eller andet.

Alle produkter skal være i original emballage og med hangstags på. Der må ikke skrives på varens hangtag.

Bemærk: Vi tager IKKE hårpynt retur, hvor emballagen er brudt af hygiejnemæssige årsager.

Du kan miste hele eller dele af dit købsbeløb, hvis de returnede varer er forringet i værdi. Værdiforringelse sker hvis:

  • Varen tages i brug
  • Varens originale hangtags fjernes
  • Varen beskadiges eller fejlhåndteres i din varetægt
  • Varen dufter af parfume, røg eller andre lugte
  • Varen har hundehår, kattehår, eller hår fra andre dyr på
  • Varen er krøllet grundet forkert behandling
  • Varen mangler beskyttende hygiejneindlæg

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
  • Varer som er bestilt uden for vores sortiment.
  • Varer som er særbestilt i større mængder.
  • Varer som er fremstillet efter købers specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

OBS!

  • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
  • Vi modtager ikke pakker med strafporto.
  • Vi modtager ikke pakker sendt uden omdeling.

VIGTIGT: Vi tager ikke varer retur, der har overskredet fortrydelsesretten. Her forbeholder vi os retten til at returnere/afvise en vare (på købers omkostning) hvis den overskrider de 14 dages returret, medmindre der er en specifik aftale om forlænget returret. 
Det er kunden, som har bevisbyrden for, at fortrydelsen er meddelt rettidigt inden for fristen på de 14 dage.

Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste standardlevering som vi tilbyder). Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb.

Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af pakken, eller ved at undlade at afhente pakken i den valgte pakkeshop uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. Hvis dette er tilfældet, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 100,- som kunden betaler. Dette gebyr fratrækkes din refundering.

Varens stand ved returnering:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. For at modtage hele købsbeløbet retur må du med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.Hvis varen er brugt udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelsen af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens hanselsmæssige værdi. Hvis varen har været prøvet mere end hvad der er muligt i en fysisk butik, vil forringelsen derfor vurderes til 99,99%.

Varer der returneres må ikke have tegn på slid, pletter eller skader. Varens hangtag SKAL være intakt. Derudover må varer ikke lugte af udefrakommende dufte såsom parfume eller røg. Der må ikke være hundehår, kattehår eller hår fra andre dyr på varen. Varen må ikke være krøllet pga uansvarlig forsendelse eller behandling.

Tilbagebetaling:

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur, hvis alle kriterier for returnering opfyldes. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi bestræber os på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af varen dog senest inden for 14 dage. 

Returvejledning

1. Skriv til os på info@rows.dk og oplys ordrenummer samt hvilken vare du ønsker at returnere.

2. Vedlæg en returseddel med navn, ordrenummer og hvilken vare du returnerer. Du kan enten printe vores returseddel her eller håndskrive din egen.

3. Varen sendes retur til: Rows - Tokkerodparken 42 - 5462 Morud (læs nedenunder hvordan du pakker dine returvarer).

Som en ekstra service tilbyder vi, at du kan købe en returlabel gennem vores returportal her.
Den købte returlabel vil du modtage på mail. Det kræver derfor, du selv har mulighed for at printe din label. Når du køber en returlabel hos os, er din pakke fuldt forsikret og sporbar under hele forsendelsen.

OBS. Hvis du ikke kan printe vores returlabel, må du selvfølgelig også købe en returforsendelse direkte hos fragtfirmaerne selv eller gennem din lokale pakkeshop.

BEMÆRK: Hvis du har fået gratis fragt på dit køb og beslutter at returnere en del af din bestilling, vil fragt blive modregnet i returbeløbet, såfremt det resterende købsbeløb kommer under 499 DKK.

Du bærer risikoen for pakken fra tidspunktet for dens levering og til vi modtager den retur.

Vi bestræber os på at behandle alle returpakker indenfor 2-5 hverdage efter modtagelse. Under udsalg, kampagner, Black Friday mm. kan der forekomme længere behandlingstid. Vi sender dig en mail, når vi har færdigbehandlet din returpakke.

Læs vores handelsbetingelser her.

Sådan pakker du dine returvarer

 Alle produkter skal sendes retur i original emballage og have intakte hangtags.

 Fold varen pænt sammen og læg den tilbage i den gennemsigtige, beskyttende plastikpose den kom i (nogle varer er undtaget).

 Pak efterfølgende varen forsvarligt ind (genanvend eventuelt den forsendelsespose varen blev leveret i).

Ombytning

Hvis du ønsker at ombytte en vare bedes du du lægge en ny ordre på shoppen, da vi på den måde sikre den nemmeste og hurtigste ekspedition af din nye vare. Leveringsomkostningen skal du selv afholde hvis dit køb ikke udløser fri fragt ( over 499,- til en pakkeshop)

Reklamationsret:

Hvis du har en reklamation vedrørende din ordre bedes du tage kontakt til os via: mail@rows.dk.
Mailen bedes indeholde følgende oplysninger: *navn *ordrenummer *hvad reklamationen drejer sig om samt vedhæftet billede af reklamationen.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader opstået ved forkert håndtering af produktet.

Bemærk: Der ydes INGEN reklamationsret på perler, pailletter, tyl, glimmer eller andet pynt. Hullede jeans m.v. – og brugen heraf/herunder risiko for ødelæggelse, er heller ikke omfattet af reklamationsretten. 

Bemærk: Der ydes INGEN reklamationsret på hårpynt med similisten i det omfang at de taber sten. Fx på en hårklemme eller et spænde. Dette gælder alle produkter med påsatte similisten eller ander påsat pynt.

Bemærk: Vi ikke tager hårpynt retur, hvor emballagen er brudt af hygiejnemæssige årsager.

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Her anses max. 2 måneder som rimelig tid med mindre andet er aftalt.
Rows vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang hvis reklamationen godkendes (kr. 39,-) Husk, at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

OBS. HUSK altid ved reklamation på mail@rows.dk. at medsende ordrenummer samt billede af fejl/mangel for hurtig behandling. 

Godkendte reklamationer sendes til:

Rows
Tokkerodparken 42
5462 Morud

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav eller lignende. Husk varen altid skal returneres i forsvarligt emballage. Du bedes pakke varen forsvarligt ind når du returnerer og du må IKKE sætte en returlabel direkte på original emballagen.

Udsalg og rabat:

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter, andre rabatkoder og nedsatte varer. Dette gælder også rabatkoder ved tilmelding af vores nyhedsbrev.

Når Rows holder udsalg, har nedsatte varer, events m.m. gælder det ikke med tilbagevirkende kraft. Dvs. hvis du har handlet en vare til -30% som efterfølgende sættes længere ned, refundere vi ikke differencen, men du er velkommen til at sende varen retur og lave en ny ordre på den.

Under Corona, udsalg, black friday, andre kampagner, højtider eller helligdage skal der forventes en længere leveringstid end normalt.

Vi overholder selvfølgelig Forbrugeraftaleloven og giver 100% fuld returret eller pengene tilbage på alle købte varer, indenfor 14 dage.
Ved udsalg er rabatten trukket fra på shoppen. Vi forbeholder os retten til at afvise en returvare (på købers bekostning) hvis denne vare overskrider 14 dages returret.

Forbehold for varegengivelse 

Da de aktuelle farver, du ser i webshoppen, afhænger af din computerskærm, kan vi ikke garantere, at din skærm viser den akkurate farve, som varen har ved levering. Vi bestræber os dog på tydeligt og klart at gengive farve, snit og materiale under hver style.

Personlige oplysninger/sikkerhed

For at du som kunde kan indgå en aftale med Rows har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Indsamlingen af ovenstående oplysninger er nødvendige for, at vi kan levere din bestilling.

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af din købsordre, da det er nødvendigt for, at vi korrekt kan opfylde vores del af handlen, samt i en efterfølgende periode på 5 år, således du lettere kan handle ved os en anden gang. Efter 5 år slettes oplysningerne automatisk. Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til fragtfirmaet Gls med henblik på korrekt levering af dine indkøb.

Hvis du har sat kryds i boksen "Jeg har læst og accepterer handelsbetingelserne", behandler vi din e-mailadresse og personoplysninger om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os. Enhver kunde kan til enhver tid trække sit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på info@rows.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve fra Rows.dk.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, dog er login-oplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant. 

Oplysninger afgivet til Rows.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi anvender tredjeparter til behandling af:

- Dine betalingsoplysninger – QuickPay & Clearhaus

- Dine køb – Shoporama A/S & Dinero

- Dine leveringsoplysninger – Shipmondo

- Håndtering af email & nyhedsbreve – Mailchimp

Vi har indgået databehandleraftale med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.  

Som registreret kunde hos Rows har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Rows via mail til info@rows.dk

Dataansvarlig hos Rows er indehaver Charlotte Lindblad.

Kontakt:

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at skrive til os på mail info@rows.dk eller kontakte os på telefon: 26778255

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@rows.dk